fredag 4. februar 2011

Butikkdata, POS løsninger og kassasystemer som hjelper deg å øker salget i butikk



















Butikkdata (POS systemer) og kassa-apparater... På tide å se på dine kassasystemer

Om du kjenner detaljistbransjen, kjenner du også til dette problemet: Lager-oversikten din stemmer ikke overens med vareopptellingen.

Salg går ut uten at du har oversikt. Også de ansatte betaler sin del, gjennom mye tidsforbruk på å løse feil kontra bruke tiden sin på kunder.

Noe er fullstendig galt, og du kan ganske enkelt ikke være sikker på hva det faktisk er.

Dette og andre signaler gjør at det er tid for deg og bedriften din å bevege deg bort fra kassa-apparater og ta steget inn for å få et POS program for bedriften din. Det er mange leverandører av butikkdata og kassasystemer.

Et POS system (Butikkdata) består av en PC software og selve PC maskinen.

Med et godt butikkdatasystem kan du følge med salgstall i sanntids oppfølging der og da når salget skjer. Systemet løser en mengde operasjonelle og hodepiner, rapport problemer, etc.

Om du trenger flere argumenter for å bytte over til et butikkdatasystem, skal du nå få 6 grunner til at salget ditt vil ha godt av et skikkelig butikkdatasystem.

1. Ditt "normale avvik" vil ikke lengre passere forbi uten at du har kontroll. POS systemer er laget slik at de umiddelbart rapporterer et hvert salg som skjer. Dette gir ikke bare nøyaktig og rask salgs-monitorering, men et POS system gjør også at du enkelt kan monitorere lagernivåer, spesielt når det du har i bøkene ikke stemmer overens med det du har på lager.

2. Rabattstyring og kampanjestyring blir mye enklere. En typisk tapsbombe for mange små og mellomstore selskap er kostnadsreduksjon og det å finne ut hvilke varer som er rabattert, og det å ha kontroll med disse rabattkostnadene. Det å slippe å kjempe med kassalapper på slutten av dagen vil være en befrielse. Et butikkdatasystem automatiserer metodene rundt det å introdusere rabatter, og det å holde kontroll over dem. Trendene rundt butikkdata er ikke bare kontroll, men det å kunne benytte seg av strategisk prissetting.

3. Salgskampanjer kan effektivt spores. En dynamisk metode holder full oversikt over alle kampanjer. Enten det er kuponger, unike rabatter eller andre avslag, promotering av slike tilbud er som vi vet kritisk for de fleste innen detaljhandel. Og dette arbeidet er tilnærmet umulig uten automatisering. Det hjelper lite å investere en masse penger på markedsføring og media, om du i etterkant av kampanjen ikke vet om det var lønnsomt eller ikke. Med et godt kassasystem vet du lønnsomheten din helt ned til siste krone.

4. Du kan opprettholde en ledelse selv når du er borte. Om du har flere utsalg, driver du egentlig 2 på to områder i tillegg til at du har flere bedrifter. Og det er når du er tilstede, og når du ikke er tilstede. Mao. fjerndrift, når du selv er borte fra utsalgsstedet. Et POS system lar deg ha grepet på driften din selv om du ikke er der fysisk.

5. Det at prisene dine faktisk er lik fra en avdeling til en annen. Det finnes ikke mye som er pinligere enn å få inn en kunde som forteller at det produktet har en helt annen pris på et av dine andre utsalg.

6. Den største fordelen med et butikkdatasystem (POS system) er nok det at du får fleksibilitet, og systemet gjør det mulig for deg å investere penger der de har størst effekt. Dine ansatte trenger ikke lengre å bruke tiden sin på å telle, kalkulere, drive ordrehåndtering og kontrolltelle kassa-apparater.

7. Med et butikkdatasystem kan du legge opp til egne lojalitetsprogrammer, selge gavekort. I tillegg til å linke hele varelagerstyringen din online i en nettbutikk.

8. Du kan kjøre "en til en" direkte-respons kampanjer fra kassasystemet direkte ut til kundene dine enten det er på email, SMS, MMS eller via post.

Håper dette har gitt deg et lite innblikk i hvorfor tiden nå er overmoden for et butikkdatasystem eller kanskje noen tips til hvordan du skal utnytte det butikkdatasystemet du allerede har.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar